Ny bestyrelse i TGU vil styrke foreningslivet og opfordrer til medansvar

Af Merete Jensen

Freelancejournalist

SPANGSBRO: Allerede nu er den nye bestyrelse i Tømmerup Gymnastik- og Ungdomsforening (TGU) gået i tænkeboks for at arrangere foreningens 150-års jubilæum i marts 2018. 150-året kommer ikke til at gå ubemærket hen – og jubilæet er måske netop anledningen til at fortælle om en idrætsforening, som med masser af frivillighed, ildsjæle og lokal opbakning har formået at forblive en sund og velfungerende idrætsforening gennem generationer.

Midt i april blev der indkaldt til ekstraordinær generalforsamling i TGU, da den daværende formand, Jan Larsen, ønskede at træde ud af bestyrelsen grundet arbejdspres. På generalforsamlingen trådte nye kræfter til – og bestyrelsen konstituerede sig som følger: Formand: Søren Gammelby Jensen. Næstformand: Maria Ertmann. Kasserer: Keld Jørgensen. Sekretær: Mette Thurø. Webansvarlig: Walther Bak. Medlem: Trine Grue Werth. Medlem: Rasmus Fog-Larsen.

”Vores primære mål er at holde liv i de velfungerende og allerede eksisterende aktiviteter, og så vil vi naturligvis gerne have nogle flere aktive medlemmer i foreningen”, lyder det fra formand Søren Gammelby Jensen, inden han fortsætter: ”Vi har i øjeblikket 650 medlemmer af TGU, og hertil kommer de godt 100 zumbaudøvere, som betaler pr. gang. Det er et medlemstal, som vi er rigtig godt tilfredse med”, siger han.

TGU har altid haft stor styrke inden for gymnastikområdet, men der er også populære og særdeles velbesøgte hold i både tennis, badminton, fodbold, zumba, klatring, håndbold og petanque. Alderen på foreningens medlemmer strækker sig fra 1 år og til sidst i 80’erne.

”Vi er i bestyrelsen meget åbne overfor, hvis man ønsker at starte en sportslig aktivitet i TGU, og vi er i dén grad klar til at støtte op med kurser, sparring eller lignende. Vi vil gerne være synlige – og vi vil gerne dyrke alsidigheden. Vi er sikre på, at vi bevarer foreningslivet bedst muligt ved at styrke foreningslivet og fællesskabet. Det er netop på dét grundlag, at TGU snart kan fejre det flotte jubilæum”, siger formanden med et smil.

Selvom TGU’s bestyrelse består af syv energiske medlemmer, så mangler foreningen altid frivillige hænder til alsidige gøremål. Hvis man ønsker at tilbyde lidt fritid i ny og næ, så kan man kontakte formand Søren Gammelby Jensen på telefon: 40 57 98 47.

”Vi vil så gerne råde folk til at støtte op om lokal- og foreningslivet, og vi vil så gerne råbe op om alt dét, som TGU kan – og som TGU kan tilbyde. Vi stiller krav til de, der kommer i og omkring Tømmeruphallen – både ledere og udøvere. På den måde kan vi forsøge at samle afdelingerne – for alle skal kunne føle sig godt tilpas i TGU – også fremover”, siger Søren Gammelby Jensen.

Hold i dag

Følg med